ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του Μουσείου Αλιευτικών Σκαφών και Εργαλείων (Βιθυνίας 2, Νέα Μουδανιά), τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024 η 2η Δημόσια Διαβούλευση στο πλαίσιο εκπόνησης του ΣΒΑΚ Δήμου Νέας Προποντίδας με απώτερο στόχο την καταγραφή απόψεων φορέων και πολιτών σχετικά με τα τελικά πακέτα μέτρων διαχείρισης της κινητικότητας.
Η εκδήλωση έτυχε ικανοποιητικής ανταπόκρισης, γεγονός που συνέβαλε σε μια δημιουργική και γόνιμη συζήτηση. Αναλυτικότερα, στην εκδήλωση παρευρέθηκαν πέραν των μελών της Ομάδας Εργασίας ΣΒΑΚ και μελών της ομάδας μελέτης του Αναδόχου, εκπρόσωποι του Ινστιτούτου Μεταφορών (Τεχνικού Συμβούλου του Δήμου Νέας Προποντίδας), εκπρόσωποι της Δημοτικής Αρχής, εκπρόσωποι φορέων, συλλογικοτήτων και πολίτες.
Την εκδήλωση χαιρέτισε ο Δήμαρχος Νέας Προποντίδας, Μανώλης Καρράς, ο οποίος επεσήμανε μεταξύ άλλων την αναγκαιότητα εκπόνησης του ΣΒΑΚ καθόσον αυτό θα αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή φορέων μιας πόλης σε οποιοδήποτε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα σχετικό με τις μεταφορές κατά την νέα προγραμματική περίοδο. Επιπλέον, ο Δήμαρχος υπογράμμισε ότι ο δήμος ήδη σχεδιάζει με ανθρωποκεντρική διάσταση, δίνοντας ιδιαίτερη μνεία στην προσβασιμότητα, ενώ αναφέρθηκε και στην κλιματική αλλαγή, η οποία είναι εδώ όπως σημείωσε, και πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στον όποιο σχεδιασμό, σημειώνοντας παράλληλα και την παρουσία του δήμου στον διαγωνισμό European Green Pioneer of Smart Tourism για το 2025, όπου ο Δήμος Νέας Προποντίδας βρίσκεται στους 7 φιναλίστ, υποψήφιους προορισμούς για την εξαιρετική συμβολή τους στη βιωσιμότητα του τουρισμού.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης μέλη της ομάδας μελέτης της Αναδόχου εταιρείας παρουσίασαν αρχικά τις δράσεις που έχουν λάβει χώρα έως τώρα στο πλαίσιο του ΣΒΑΚ με έμφαση στις δράσεις ευαισθητοποίησης & ενημέρωσης του κοινού, καθώς και στη Στρατηγική του ΣΒΑΚ (όραμα, προτεραιότητες) και τις ειδικότερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει το ΣΒΑΚ του Δήμου Νέας Προποντίδας λαμβανομένου υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής παρέμβασης, ενώ στη συνέχεια ανέπτυξαν διεξοδικά τα μέτρα και τις παρεμβάσεις που συμπεριλήφθηκαν στην τελική στρατηγική/ σενάριο διαχείρισης της κινητικότητας.
Τα βασικότερα ζητήματα που αναδείχθηκαν από την ανοιχτή συζήτηση που ακολούθησε σχετίζονται με την ανάγκη για ενιαίο πολεοδομικό και συγκοινωνιακό σχεδιασμό, καθόσον στην περιοχή του δήμου παρατηρείται το φαινόμενο της σύγκρουσης των χρήσεων γης και της ραγδαίας επέκτασης της β’ κατοικίας, και τα ζητήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης και στάθμευσης που μεγεθύνονται τη θερινή περίοδο λόγω της προσέλευσης μεγάλου αριθμού επισκεπτών.
Επιπλέον, στο επίκεντρο τέθηκε η καθολική προσβασιμότητα όλων των ομάδων πολιτών και τα προβλήματα που απαντώνται στις υφιστάμενες υποδομές βαδισιμότητας, η ανάγκη για αναβάθμιση των υπηρεσιών ΜΜΜ, ενώ πρόσθετα σημειώθηκε και η προσπάθεια που πρέπει να γίνει για δράσεις που θα στοχεύουν στη συμπεριφορική αλλαγή των μετακινούμενων προς πιο βιώσιμους τρόπους μετακίνησης, καθώς και στην αλλαγή της οδηγικής συμπεριφοράς των πολιτών.